donderdag 14 januari 2010

Kaikoura & the jailhouse.


Na Mapua reden we naar Kaikoura. Daar zouden we twee nachten blijven slapen. Na de vijf uur lange rit, gingen we niks doen en een beetje naar mr.Bean kijken! Hilarisch! Daarna gaan we avondeten. Als we de volgende dag opstaan gaan we eerst rekenen. Na de middag gaan we naar de Kaikoura ‘Whale Watch’. Daar gaan we naar walvissen en dolfijnen kijken. Alleen waarschuwden ze voor heel extreme zeeziekte. We namen een pilletje. En inderdaad. Dat was geen boot. Dat was een Ferrari die 120 verkeersdrempels achter elkaar aan moest nemen. En dat supersnel! Als je begrijpt wat ik bedoel. Maar toen gingen we kijken naar walvissen. En dat was adembenemend. Die kwamen tien minuten boven om te ademen en gaan dan weer voor een uur onder. Als ze duiken komt die bekende staart naar boven. Dan nog een paar verkeerdrempelsgolven en dan kwamen we bij de dolfijnen. Dat waren echte speelvogels! Ze zwommen zelfs onder de boot door. Ik mag de foto’s er nog niet opzetten. Dus die komen later wel. Daarna had mama die een beetje zeeziek was, ongelooflijk veel zin in chips en cola.
In de i-site heb ik dan nog een mooie t-shirt gekocht met het opschrift ‘this place rocks! New-Zealand!’. Dan gingen we uitgeput naar huis en gingen we slapen.

Om de volgende dag op te staan om naar de gevangenis in Christchurch te rijden. Dat was een echte gevangenis die ze (een beetje maar) gerestaureerd hebben. Na ons te hebben uitgepakt gingen we biljarten. Twee spelletjes. Daarna gingen we in de stad iets eten. En het regende! Ja, het is eigenlijk al de vijfde keer in vier weken maar ik vergat dat altijd. Dus windstopper, daarover een regenjas en diep verscholen in de kraag vertrekken we naar een italiaan. In de souvenirschop kocht ik een boekje ‘my favourite jokes about Australians!’. Alleen snap ik meer dan de helft niet. Na de superlekkere italiaan (mijn beste pizza ooit!) zijn we terug naar de jailhouse gereden. We overnachten daar één keer.

Als ik de volgende ochtend opsta, check ik even mijn mailtjes. Daarna schrijf ik dit stukje voor op de blog.

1 opmerking:

  1. hey weeral.
    Een beetje te snel gereden. haha.
    of wel is het zo of wel staat sem hoger. ofwel is cas gekrompen. bye

    groetjes uit het koude belgië
    alexander

    BeantwoordenVerwijderen